Welpen (jongens 7-11 jaar)

Wie zijn de Welpen?

De Welpen zijn jongens van 7 tot en met 11 jaar die elke zaterdag onder begeleiding avonturen beleven. Deze avonturen spelen zich af in de Jungle. Het themaverhaal van de welpen is gebaseerd op het Jungleboek. Ga het maar eens lenen in de bieb. Het staat vol met spannende verhalen over de dieren in de rimboe.

“In de jungle van India groeit mensenkind Mowgli op bij de wolven. Hij is nooit bang en begrijpt de talen van alle dieren. De wetten van de jungle kent hij allemaal. Alleen . . .  Shere Kahn, de tijger, trekt zich helemaal niets aan van deze wetten. Hij wacht zijn kans af om Mowgli te grijpen. Hij haatte deze mensenwelp. Op een dag heeft hij Mowgli te pakken…

Net op dat moment komt Shanti aan met de ‘rode bloem’  en vlucht de grote en sterke tijger weg. Ze leert van Mowgli en Baloe één voor één de wetten van de jungle. Ook maakt Shanti kennis met de dieren van de jungle.

Wat doe je bij scouting?

Scouting betekent avontuur! Of je nu een spannende tocht loopt met kaart en kompas, een vuur stookt en daar heerlijke marshmallows/koekjes boven bakt, spaghetti kookt, touwbruggen of vlotten bouwt, het is allemaal even leuk.
Scouting betekent ook dat je veel buiten bent, in de natuur. Bijvoorbeeld om een spel te spelen, zoals levend stratego. Of om gezellig met z’n allen bij het kampvuur te zitten. Je kunt het zo leuk niet bedenken, of je doet het wel eens bij scouting.

Twee keer per jaar hebben we een weekend waarin we met z’n allen een nachtje bij of in een tent bij het clubhuis slapen. Ook ga je één keer per jaar een hele week op zomerkamp, om daar spannende avonturen te beleven.

Welpen Lukannonhorde

zaterdagochtend 9:30-11:30 uur