Lid worden

Lijkt het je (of je kind) leuk om lid te worden van Scoutinggroep Martin Luther King en wil je een keer komen kijken wat de speltak voor jou in petto heeft? Neem dan gerust contact met ons op. In het contactformulier onder aan deze pagina kan je alle gegevens die we nodig hebben achterlaten. De leiding van de speeltak neemt dan contact met je op.

Kennis maken

Kennismaken voordat je lid wordt, is belangrijk. In de leeftijdsgroep van de Kabouters, meiden van 7 tot 11 jaar, is het belangrijk de sfeer te proeven. Hoe wordt met elkaar omgegaan en vinden we het leuk. Dit weet je niet na een uurtje. Ieder kind dat lid wil worden van de Martin Luther King groep, krijgt 4 weken lang de mogelijkheid om via kennismakingsopkomsten de speltak en de groep te leren kennen. Vind je het leuk, dan beslis jij samen met je ouders of je lid wilt worden van de groep.

Inschrijven

Nadat je een paar keer hebt gekeken en je hebt besloten te blijven, vragen we je om dit formulier in te vullen. Wij melden je dan aan bij onze scoutinggroep en bij Scouting Nederland.

Scoutfit

Alle scouts hebben hun eigen uniform of scoutfit. Deze bestaat onder andere uit een blouse, das, naambandjes van de scoutinggroep en insignes. Met behulp van dit formulier kan je eenvoudig bij ons de bestelling plaatsen. Wij zorgen er dan voor dat alles bij ons binnen is op het moment dat je geïnstalleerd wordt in je groep.

Sport- en cultuur strippenkaart

Heeft u een laag inkomen en weinig of geen geld voor sport of culturele activiteiten? Dan is de sport- en cultuurstrippenkaart misschien iets voor u en uw gezin. Hiermee kunt u de entree, het lidmaatschap of deelname aan een sport of activiteit betalen bij verschillende organisaties, verenigingen en clubs in en om Hoorn.

De strippenkaart kunt u 1 keer per jaar krijgen. De kaart heeft een waarde van € 200 voor kinderen en € 100 voor volwassenen. De strippen zijn niet inwisselbaar voor geld. Om met de strippen te kunnen betalen heeft u een stamkaart nodig. Dit is een kaart met daarop uw naam en foto.

De sport- en cultuurstrippenkaart wordt uitgegeven door de Gemeente Hoorn. De voorwaarden of u hiervoor in aanmerking komt kunt u op de website van de gemeente vinden (www.hoorn.nl).