Groot Nieuws

Verbouwen – we gaan starten!

De vergunning is aangevraagd en het wachten is op de bevestiging dat we de nooduitgang mogen creëren. Voordat we daarmee starten wordt de vloer verstevigd van de zolder en de zaal eronder (welpenzaal).

We gaan daarmee starten op zaterdag 11 mei. Het wordt een dag van slopen, weggooien, maar ook opruimen, straatwerk doen, muren schoonmaken (graffiti), schoonmaken in het algemeen. Alle hulp is welkom! Onze leiding kan dit niet alleen.

• We zijn op zoek naar ouders, met 2 ‘rechter handen’. (plafond eruit / balkenlaag erin / plafond erin)
  • Heeft iemand een aanhanger te leen, zodat we (met hulp) grof vuil kunnen ruimen?
  • Wie wil 10 m2 straatwerk doen?

Opening van ons nieuwe hek

Op zondag 4 februari 2024 heeft de Hoornse wethouder Dick Bennis samen met Nikkie het nieuwe hekwerk door middel van het doorbranden van een touw officieel geopend. Bij de opening waren zo’n 140 belangstellende aanwezig, waaronder ouders, buurtbewoners, sponsoren en vooral veel leden in uniform.

Voor het kunnen kopen en plaatsen van het hek, hebben alle leden zelf zo’n 8500 speculaaspoppen verkocht. Samen met een bijdrage van de gemeente Hoorn en enkele bedrijven en particulieren die een meter hek hebben gekocht, hopen we de overlast en vernielingen te kunnen verminderen en dat we het startschot kunnen geven voor de grote verbouwing van het clubhuis. Een verbouwing die hard nodig is om duurzamer bijeenkomsten te kunnen houden. Door de sponsoring van de Rabobank kunnen we al beginnen met de aanschaf van HR+++ beglazing, LED lampen en zonnepanelen.

Na afloop was er voor de leden een speurtocht waar ze op zoek moesten gaan naar een woord naar twee initiatieven die voor MLK belangrijk zijn: tegen zinloos geweld (lieveheersbeestje) en een rookvrije generatie.